تصاویر طرح ساختمانی با سیمانی که نور را عبور می‌دهد/ سیمان دودخوار!

صفت شفافیت چندان برای توصیف کردن ماده ای مانند سیمان کاربرد ندارد، اما ابداع سیمان شفاف و نمایش آن در نمایشگاه جهانی سال گذشته در غرفه ایتالیا آغازی جنجالی و شگفت انگیز را برای این ابداع جدید در پی داشت.

به گزارش خبرگزاری مهر، روند کامل ساخت این ماده توسط سازنده آن -  Italcementi - توضیح داده نشده است اما این ماده بر اساس ترکیبی از سیمان و رزینهایی با قابلیت عبور دادن نور بدون ایجاد اختلال در عملکرد ترکیب مواد ساخته شده است.

607670_orig

استفاده از رنگهای مختلفی از این نوع از سیمان در معماری های مدرن باعث می شود نور ملایمی بخشهای داخلی ساختمان را در بر بگیرد و به این شکل از هزینه های ناشی از روشن کردن چراغها کاسته خواهد شد. این سیمانها باعث ایجاد شفافیتی 20 درصدی در دیواره های ساختمان خواهد شد.

607672_orig

این شرکت در عین حال سیمان حرارتی را نیز ابداع کرده است که می تواند ساختمانها را در فصول گرم، خنک نگه داشته و در فصلهای سرد هوای گرم داخل ساختمانها را حفظ کند. همچنین سیمان دودخوار ابداع دیگری برای بنای ساختمانها در مناطق آلوده شهری از دیگر محصولات این شرکت است.

استفاده از این سیمان که iLight نام دارد نسبت به کار گذشتن کابلهای نوری در میان دیوارهای سیمانی بسیار کم هزینه تر بوده و رزینهای به کار گرفته شده در آن نسبت به کابلهای نوری، نور بیشتری را به داخل ساختمان راه می دهند و در عین حال به راحتی با مواد سیمانی که آنها را در بر گرفته اند، ترکیب می شوند.

607669_orig

بر اساس گزارش دیسکاوری، طی روشنایی روز، غرفه ایتالیا در نمایشگاه جهانی کاملا عادی دیده می شد اما در شب هنگام و یا از زوایایی خاص، دیواره های این ساختمان کیفیتی شفاف و درخشان از خود نشان می دادند.

از مهر

Comments

Popular posts from this blog

تصویر شهابی بر فراز دامغان/ تصاویر دومین پدیده نجومی سال 2011 در دنیا

شعری به لحجه هراتی

كشف نخستين جانور فناناپذير در جهان!