انفجار انتحاری در قندهار ۱۷ نفر را کشت

 

قندهار در گذشته مرکز اصلی گروه طالبان بود

بر اساس گزارشهای تازه از جنوب افغانستان، بر اثر انفجار انتحاری در شهرک اسپین بولدک که در مرز پاکستان واقع است، ۱۷ تن کشته و ۲۳ نفر دیگر زخمی شده اند.

دفتر مطبوعاتی والی قندهار با صدور اعلامیه ای گفته که فرد بمبگذار مواد انفجاری را که به خودش بسته بود در یک حمام، منفجر کرد. این حمام منطقه پر رفت و آمد شهرک اسپین بولدک واقع است.

در این اعلامیه آمده که این انفجار حوالی ظهر به وقت محلی روی داد و هدف فرد بمبگذار یک فرمانده محلی پلیس مرزی به نام رمضان بوده است. این فرمانده پلیس در این انفجار کشته شد و دو سرباز پلیس نیز مجروح شدند.

در اعلامیه دفتر مطبوعاتی ولایت قندهار آمده است که بقیه افرادی که در این انفجار کشته یا مجروح شده اند، همه غیرنظامی بوده اند.

مقامهای ولایت قندهار مسئولیت این انفجار را به "دشمنان صلح و مردم" نسبت داده اند. آنها معمولا افراد وابسته به گروه های شورشی، از جمله طالبان را با این عنوان یاد می کنند.

اما گروه طالبان با انتشار اعلامیه در سایت انترنتی وابسته به این گروه، مسئولیت این حمله را به عهده گرفته اند.

خبر این انفجار در حالی منتشر می شود که اخیرا آنرس فو راسموسن، دبیر کل پیمان آتلانتیک شمالی، ناتو، در گفتگویی با بی‌بی‌سی فارسی گفته است تا زمانی که نیروهای امنیتی افغانستان قادر به تامین امنیت در این کشور نشده اند، نیروهای تحت فرمان ناتو این کشور را ترک نخواهند کرد.

مرگ دو سرباز ناتو در شرق افغانستان

براساس یک خبر دیگر دو سرباز نیروهای ناتو در شرق افغانستان کشته شده اند، پیمان آتلانتیک شمالی _ناتو_ با انتشار اعلامیه ای، این خبر را تائید کرده اما در مورد هویت سربازان کشته شده، چیزی نگفته است.

اعلامیه ناتو افزوده است که این سربازان بر اثر انفجار بمبی که در کنار جاده کار گذاشته شده بود، جان خود را از دست دادند.

مرگ این سربازان از نخستین تلفات نیروهای ناتو در سال جدید میلادی است.

سال ٢٠١٠ برای نیروهای خارجی در افغانستان خونبار ترین سال از زمان حضور این نیروها در افغانستان خوانده شده است.

از بی بی سی فارسی

Comments

Popular posts from this blog

تصویر شهابی بر فراز دامغان/ تصاویر دومین پدیده نجومی سال 2011 در دنیا

شعری به لحجه هراتی

گرچه مغز انسان بسیار بزرگ است اما در حال کوچک شدن می باشد