تازه‌ترین سخت‌افزار مایکروسافت غوغا می‌کند

روز گذشته، نمایشگاه کالای الکترونیکی مصرفی ، سی.ای.اس 2011 در لاس‌وگاس افتتاح شد و مایکروسافت پس از 4 سال، توانست با سخت‌افزار جدید خود، نسخه جدید رایانه میزی خود، سِرفِس، جلب توجه کند.

به گزارش خبرگزاری مهر به‌نقل از سی.نت، در سال 2007/ 1386 که فناوری لمسی هنوز نخستین مراحل توسعه را طی می‌کرد، مایکروسافت رایانه‌ای تمام‌لمسی را به نام سرفس (به معنی سطح) عرضه کرد که ظاهری شبیه به میز داشت، اما این میز- رایانه به دلیل بالا بودن قیمت نتوانست کاربران عادی را به سوی خود جلب کند و تنها مورد توجه کاربران شرکتی قرار گرفت.

Surface2

اکنون غول نرم‌افزاری دنیا در نمایشگاه محصولات الکترونیکی مصرفی لاس‌وگاس، سی.ای.اس 2011 نسخه دوم این محصول سخت‌افزاری را با نام سِرفِس2 معرفی کرده است. سرفس2 قرار است برای اولین با در «رویال‌بانک» کانادا استفاده شود.

607649_orig

سرفس جدید باریک‌تر و فشرده‌تر از نسخه قبلی است و برپایه فناوری جدید پیکسل‌سنس (حسگر پیکسل) استوار شده است. در فناوری پیکسل‌سنس با استفاده از حسگرهای فروسرخ، هر پیکسل همانند یک دوربین ویدیویی عمل می‌کند و به کاربر اجازه می‌دهد که حتی با تمام دست و نه تنها با ضربه نوک انگشت، لمس‌های دقیقی انجام دهد.

607650_orig

نسل اول سرفس به دوربین‌هایی ویدیویی زیر نمایشگر لمسی مجهز بود که قطر نمایش‌گر را افزایش داده بود؛ درحالی‌که در نسخه دوم، مایکروسافت با استفاده از نمایشگرهای ال.دسی.دی گوریلاگلاس سامسونگ و پردازنده‌های آتلون II-ایکس2 و جی‌پی‌یوهای HD 6700M ای.ام.دی موفق شد قطر نمایشگر سرفس2 را به 10 سانتی‌متر برساند.

microsoft_surface

از دیگر ویژگی‌های نسل جدید سرفس این است که این میز-رایانه جدید می‌تواند حتی به صورت عمودی نیز بر روی دیوار نصب شود.

از خبر آنلاین

Comments

Popular posts from this blog

تصویر شهابی بر فراز دامغان/ تصاویر دومین پدیده نجومی سال 2011 در دنیا

شعری به لحجه هراتی

كشف نخستين جانور فناناپذير در جهان!