ویندوز 8 از پردازنده های ARM هم پشتیبانی خواهد کرد

 

1

همانند شایعاتی که درباره پشتیبانی ویندوز از ARM منتشر شده بود، مایکروسافت هم این خبر را تایید کرد. به این ترتیب مهمترین ارتقاء نسخه بعدی مایکروسافت ویندوز، قابلیت پشتیبانی از پردازنده های ARM خواهد بود. فعلا هم قرار است ویندوز های قابل اجرا روی CPU های ARM را ویندوز 8 بنامیم!

مایکروسافت کمی هم به System on Chip یا همان SoC ها ابراز علاقه کرد. یعنی مایکروسافت از آن ها هم پشتیبانی خواهد کرد. این کار مایکروسافت، نه تنها امکان قرار دادن ویندوز بعدی بر پلتفرم های ARM را فراهم می آورد، بلکه مفهوم PC یا کامپیوتر های شخصی را هم به پلتفرم های مبتنی بر ARM اضافه خواهد کرد.

اگر با SoC آشنایی ندارید، کافی است Tegra 2 را به یاد بیاورید. این چیپ متشکل از دو هسته پردازنده Cortex A9 ، کدگذار و گدگشای ویدئویی، پردازنده گرافیکی دو بعدی و سه بعدی و همچنین کارت صدا بود. اگر به این ترکیب نگاه کنید می بینید حیاتی ترین قطعات پردازشی درون آن جاسازی شده است. پس به این گونه چیپ ها SoC یا System on Chip می گویند.

حال باید با گسترش بیش از پیش ARM روی دستگاه هایی مانند موبایل ها و تبلت ها منتظر این بود که ویندوز هم بیش از پیش به آن ها راه یابد. باید منتظر باشیم تا ببینیم این سیستم عامل چقدر در گجت ها طرفدار پیدا خواهد کرد. شما چه فکر می کنید؟

از نارنجی

Comments

Popular posts from this blog

تصویر شهابی بر فراز دامغان/ تصاویر دومین پدیده نجومی سال 2011 در دنیا

شعری به لحجه هراتی

گرچه مغز انسان بسیار بزرگ است اما در حال کوچک شدن می باشد