رنگین کمان همیشگی در حیاط خانه‌ها/ روزی 15 دقیقه میان رنگین کمان قدم بزنید!

محقق دانشگاه ویرجینیا پس از هشت سال تلاش ابزاری را تکمیل کرده است که با کمک آن می توان در حیاط خانه ها یک رنگین کمان همیشگی ساخت.

دستورالعمل ساخت رنگین کمان بسیار ساده است: بخشی از آسمان را انتخاب کرده و کمی قطره آب و نور خورشید به آن بیافزایید. با استفاده از همین دستور العمل ساده فردی روشی را برای ساختن دائمی رنگین کمان ابداع کرده است.

"مایکل جونز مک کین" استاد دانشگاه ویرجینیا برای تکمیل شیوه رنگین کمان سازی در منزلش در حدود هشت سال زمان صرف کرده است.

او با استفاده از پمپ های فواره ای، شلنگ و سر شیر اسپری کننده آب که در آب پاشهای معمولی مورد استفاده قرار می گیرند، آب را به منظور شبیه سازی بارش باران به هوا اسپری کرده و زمینه مناسب برای ساختن یک رنگین کمان را به وجود می آورد. پس از آن تنها چیزی که برای ساخته شدن رنگین کمان به آن نیاز است یک روز آفتابی است.

607653_orig

در انتهای رنگین کمانهای مک کین، بر خلاف آنچه در داستانهای کودکانه عنوان می شود یک کوزه پر از طلا قرار نگرفته، بلکه مخزنی از آبهای جمع آوری باران قرار دارد که برای ساخت رنگین کمان بعدی از آنها استفاده می شود.

بر اساس گزارش دیسکاوری، این تکنیک به زودی در نمایشگاه هنری در نبراسکا به نمایش در خواهد آمد و بازدید کنندگان می توانند روزانه برای 15 دقیقه در میان رنگین کمان قدم بزنند. طول و ارتفاع قوس این رنگین کمان می تواند در حدود 60 متر باشد و متناسب با شرایط آب و هوایی فضای آزاد، امکان مشاهده آن از فاصله 300 متری نیز وجود خواهد داشت.

از مهر

Comments

Popular posts from this blog

تصویر شهابی بر فراز دامغان/ تصاویر دومین پدیده نجومی سال 2011 در دنیا

شعری به لحجه هراتی

كشف نخستين جانور فناناپذير در جهان!