با 6 نامزدي اسكار، مايك لي با «سالي ديگر» وارد رقابت اسكار شد

 

Multimedia_pics_1389_5_art_485

«مايك لي» كارگردان سرشناس بريتانيايي كه شش با سابقه نامزدي دريافت اسكار را در كارنامه هنري‌اش به ثبت رسانده است،‌ با جديدترين فيلمش «سالي ديگر» وارد رقابت اسكار شد.

فيلم «سالي ديگر» اكران خود را از پايان هفته گذشته در نيويورك و لس آنجلس آغاز كرده است و رقباي سرسختي چون «ولنتاين آبي»، «زيبا» و «نطق پادشاه را پيش رو دارد.

«سالي ديگر» اثر جديد اين كارگردان نامدار انگليسي از فيلم‌هاي بخش رقابتي جشنواره كن 2010 بود.

اين فيلم كه از 29 دسامبر(8 دي) به روي پرده رفته است به زندگي روزمره انسان‌ها مي‌پردازد.

«سالي ديگر» زندگي زوجي ميانسال و خوشبخت از اهالي لندن و از طبقه متوسط جامعه را نشان مي‌دهد.

جيم براودبنت كه در نقش تام، مرد خانواده ظاهر شده و بازي بسيار درخشاني را ارايه كرده يك زمين‌شناس است كه در زندگي با بحران‌هايي روبرو مي‌شود، بحران‌هايي كه ممكن است اغلب افراد در سنين پيري با آن روبرو شوند.

اين فيلم نخستين بار در جشنواره كن به نمايش درآمد و اگرچه موفق به كسب جايزه نشد اما از جمله كارهايي بود كه موردتوجه منتقدان قرار گرفت.

«مايك لي» چندي پيش با فيلم «سالي ديگر» براي چهارمين‌بار در بخش رقابتي جشنواره كن حضور يافت. وي اولين‌بار در سال 1993 با فيلم «برهنه» جايزه‌ بهترين كارگرداني كن را گرفت، در سال 1996 با فيلم «رازها‌ و دروغ‌ها» نخل طلا و جايزه‌ كليساي جهاني را كسب كرد.

از ديگر افتخارات سينمايي اين فيلم‌ساز انگليسي مي‌توان به بهترين كارگرداني جوايز بافتا، يوزپلنگ طلايي جشنواره‌ لوكارنو، بهترين فيلم اروپايي جوايز گويا و شير طلاي جشنواره‌ ونيز اشاره كرد. اين كارگردان 67 ساله تاكنون پنج‌بار نامزد جايزه اسكار شده است.

از ایسنا

Comments

Popular posts from this blog

تصویر شهابی بر فراز دامغان/ تصاویر دومین پدیده نجومی سال 2011 در دنیا

شعری به لحجه هراتی

كشف نخستين جانور فناناپذير در جهان!