دستگیری سارق توسط فیس‌بوک!

 

سیاری از ما بارها و بارها هشدارهای کارشناسان امنیت اطلاعات را در مورد خطرهای درج اطلاعات شخصی و محرمانه در سایت‌های شبکه‌های اجتماعی شنیده یا خوانده‌ایم. 
درج اطلاعات شخصی و محرمانه و پذیرش درخواست‌های دوستی از طرف افراد ناشناس، می‌تواند ما را در معرض خطرات گوناگونی قرار دهد.
اما این بار، ظاهراً قضیه برعکس شده و یک مجرم از طریق یکی از شبکه‌های اجتماعی به دام افتاده است.
داستان از آن قرار است که نیکول تلس، مدیر یکی از مراکز خدمات اتومبیل در یکی از شهرهای انگلستان، به پلیس اطلاع می‌دهد که سارقی در هنگام رجوع به مرکز در اواخر ماه نوامبر، یک تلویزیون صفحه تخت ۲۷ اینچی را از او سرقت کرده‌است.
البته این سارق، ناشی‌گری کرده و با استفاده از کارت اعتباری، از پمپ بنزین همانجا بنزین تهیه کرده بود و به این شکل، اطلاعات فردی و تصویر چهرۀ خود را ثبت نموده بود. 
پلیس با اطلاع از این اطلاعات، بلافاصله او را در سایت فیس‌بوک پیدا می‌کند و به او تقاضای دوستی می‌دهد. سارق از همه‌جا بی‌خبر هم دوباره ناشی‌گری می‌کند و این تقاضا را با اینکه از طرف یک فرد ناشناس اعلام شده قبول می‌کند.
به این ترتیب، مال‌باخته اطلاعات بیشتری از سارق به‌دست می‌آورد. با در اختیار گذاشتن این اطلاعات به پلیس، سارق دستگیر می‌شود.
در این روزها افراد، استفاده‌های زیادی از سایت‌های شبکه‌های اجتماعی برای آگاهی از اطلاعات دیگران و حتی مطلع شدن از عقاید و افکار دیگران می‌کنند. حتی بسیاری از مدیران شرکت‌ها برای آشنایی بیشتر با افرادی که فرم استخدام پر کرده‌اند، متوسل به این شبکه‌ها می‌شوند. حالا ظاهراً پلیس هم از این سایت‌ها به عنوان ابزار دست گارآگاهان خود به‌وفور استفاده می‌کند.

از آفتاب نیوز

Comments

Popular posts from this blog

تصویر شهابی بر فراز دامغان/ تصاویر دومین پدیده نجومی سال 2011 در دنیا

شعری به لحجه هراتی

كشف نخستين جانور فناناپذير در جهان!