چرا مادربزرگ‏ها خردمند و مهربانند!

 

گروهی از دانشمندان آمریکایی ریشه‏های علمی این که چرا مادربزرگ‏ها و به طور کلی افراد سالمند مهربان‏تر و خردمندتر از بزرگسالان جوان هستند را کشف کردند.

آیا تاکنون فکر کرده‏اید که چرا مادربزرگ‏ها و پدربزرگ‏ها خردمندتر و مهربان‏تر از سایر افرادند و به نظر می‏رسند که همه چیز را می‏دانند؟

اکنون گروهی از دانشمندان دانشگاه کالیفرنیا به سرپرستی "رابرت لونسون" موفق شدند علت این مسئله را کشف کنند.

این دانشمندان در بررسی‏های خود نشان دادند که "هوش عاطفی" بعد از سن 60 سالگی به اوج خود می‏رسد. در نتیجه افراد سالمند حساسیت و هم دلی بیشتری نسبت به بزرگسالان جوان دارند.

به اعتقاد این محققان، این هوش عاطفی موجب می‏شود که انسان‏ها در دوره پایانی حیات خود دقت و حس مراقبت فزاینده‏ای پیدا کنند.

این محققان دراین خصوص اظهار داشتند: "به نظر می‏رسد که تکامل، دستگاه عصبی ما را در مسیرهایی قرار داده است که ما را با افزایش سن برای این نوع از فعالیت‏های بین فردی و دلسوزانه آماده می‏کند."

براساس گزارش دیلی میل، به منظور رسیدن به این نتایج، دانشمندان به 144 بزرگسال سالم در سنین 20، 40 و 60 سال یکسری کلیپ ویدیویی که با موضوعات خنثی، غمگین و منزجرانه را نشان دادند و واکنش‏های این افراد را رصد کردند.

سپس از شرکت کنندگان پرسیده شد که نسبت به آنچه دیدند چه رویکردی دارند به طوری که آیا این فیلم‏ها را با رویکرد عینی و واقع‏گرایانه و غیر احساسی می‏بینند و یا بر روی جنبه‏های مثبت آن چه که تماشا کرده‏اند تمرکز می‏کنند.

نتیجه این تحقیقات نشان داد افراد سالمندتر صحنه‏های منفی را در یک نور مثبت می‏دیدند. درحالی که شرکت کنندگان جوان و میان سال با آگاهی و دقت بیشتری فیلم‏های ناخوشایند را تماشا می‏کردند.‏‏

از مهر

Comments

Popular posts from this blog

تصویر شهابی بر فراز دامغان/ تصاویر دومین پدیده نجومی سال 2011 در دنیا

شعری به لحجه هراتی

گرچه مغز انسان بسیار بزرگ است اما در حال کوچک شدن می باشد