روش جدید برای ترک اعتیاد

 

cocaine_distribution

دانشمندان واکسن جدید طراحی کرده‌اند که با کمک آن‌ها نه تنها فرد معتاد می‌تواند راحت‌تر اعتیاد خود را کنار بگذارد، بلکه تاثیر مواد مخدر در بدنش کاهش پیدا می‌کند.

یک تیم از محققان آمریکایی توانستند با تزریق یک واکسن، در بدن موش‌ها ایمنی ضد کوکائین اینجاد کنند. این واکسن با ترکیب بخشی از ویروس سرماخوردگی و ذراتی که اثر کوکائین را تقلید می‌کند ساخته شده است.
دکتر رونالد کریستال از کالج پزشکی کورنل ویل در این باره گفت: تحقیقات ما نشان می‌دهد این اطلاعات می‌تواند از موش‌ها در برابر اثرات کوکائین محافظت کند و ما فکر می‌کنیم با کمک آن‌ می‌توانیم به طور موثری به مبارزه با اعتیاد در انسان‌ها بپردازیم.
آنتی‌بادی‌هایی که در اثر پاسخ ایمنی بدن انسان ساخته می‌شوند به مولکول‌های کوکائین متصل شده و قبل از آن‌که این داروها به مغز برسد از هرگونه فعالیت بیش از اندازه در بدن در اثر مصرف این ماده مخدر پیشگیری می‌کند.
دانشمندان اعلام کردند اثر این واکسن حداقل برای 13 هفته ادامه پیدا خواهد کرد که بیش‌ترین زمانی است که تا کنون دانشمندان از داروها و روش‌های مشابه دریافت کرده‌اند.
دکتر کریستال در این باره گفت: تا کنون دانشمندان تلاش‌های زیادی برای ایجاد ایمنی در بدن بر علیه کوکائین انجام داده‌اند، اما تا کنون هیچ واکسنی برای اعتیاد طراحی و ارائه نشده است.
در عین حال نیاز بسیاری برای ساخت واکسن کوکائین احساس می‌شود چرا که این ماده مخدر در حال تبدیل شدن به یک مشکل جهانی است.
نکته منحصر به فرد این روش درمانی این است که یک ماده شیمایی که بسیار شبیه به ساختار کوکائین است به یک نوع ویروس سرماخوردگی معمولی متصل می‌شود. به این ترتیب سیستم ایمنی بدن انسان متوجه یک عامل عفونت‌زا (ویروس سرماخوردگی) می‌شود و در عین حال کوکائین را نیز یک عامل مهاجم تصور خواهد کرد.
به این ترتیب هر زمان که کوکائین وارد بدن شود، آنتی‌بادی‌های آن به سرعت در بدن ساخته می‌شوند و به این ترتیب از وارد شدن این ماده به داخل مغز پیشگیری به عمل می‌آید.

از خبر آنلاین

Comments

Popular posts from this blog

تصویر شهابی بر فراز دامغان/ تصاویر دومین پدیده نجومی سال 2011 در دنیا

شعری به لحجه هراتی

كشف نخستين جانور فناناپذير در جهان!