روغن ماهي باعث كاهش وزن نمي‌شود

 

 Multimedia_pics_1386_2_Economy_260محققان دانشگاهي در آمريكا به اين نتيجه پي بردند كه استفاده از كپسول‌هاي روغن ماهي، باعث كاهش وزن نمي‌شود.

به گزارش سرويس بهداشت و درمان ايسنا، دكتر «لائورا دفينا» كه يكي از محققان موسسه «كوپر» در «دالاس» در آمريكاست در مصاحبه‌اي با رسانه‌هاي دولتي اين كشور، گفت: پيش از اين مشخص شده بود كه استفاده از كپسول‌هاي حاوي روغن ماهي براي كاهش وزن افرادي كه به چاقي مزمن دچار هستند، موثر است، اما امروزه با توجه به تحقيقات انجام شده ما به اين نتيجه پي برديم كه استفاده از اين كپسول‌ها كه بر پايه امگا 3 تهيه شده‌اند، كاهش وزن را در پي ندارد.

به گزارش ايسنا، بر اساس اين تحقيق كه در خبرگزاري رويترز  منتشر شده است پزشكان اين موسسه تحقيقاتي در ادامه به اين مطلب پرداختند كه تنها راه كاهش وزن استفاده از رژيم‌هاي غذايي مناسب و پيروي از يك برنامه ورزشي متعادل است.

همچنين افرادي كه اين دو عامل را به جز استفاده از كپسول‌هاي حاوي روغن ماهي مورد استفاده قرار داده‌اند، موفق شدند در طول 24هفته دست كم 5 كيلوگرم از وزن خود بكاهند. با اين حال، كارشناسان و محققان پزشكي بر اين باورند كه همچنان استفاده از كپسول‌هاي روغن ماهي حاوي اسيدهاي چرب امگا 3 مي‌تواند باعث كاهش وزن شود چرا كه اين محققان بر اين باورند كه استفاده از اين اسيد چرب باعث كاهش كلسترول شده و فشار خون را نيز كاهش مي‌دهد.

از ایسنا

Comments

Popular posts from this blog

تصویر شهابی بر فراز دامغان/ تصاویر دومین پدیده نجومی سال 2011 در دنیا

شعری به لحجه هراتی

كشف نخستين جانور فناناپذير در جهان!