وقتی فیل‏ها برف را کشف می‏کنند! - تصاویر خوشحالی یک فیل از برف بازی

 

604999_orig

یک فیل باغ وحش برلین در روزهایی که برف بخش وسیعی از مرکز و شمال اروپا را پوشانده است این پودرهای سفید و خنک را کشف می‏کند و از یک برف بازی طولانی لذت می‏برد.

به گزارش خبرگزاری مهر، خاستگاه فیل‏ها سرزمین‏های گرم‏سیر آفریقا و جنوب آسیا است. بنابراین بزرگترین پستانداران روی خشکی در خاستگاه طبیعی خود هرگز روی برف را نمی‏بیند و تصوری از این دانه‏های سفید رنگی که از آسمان فرو می‏ریزند ندارد.

فیل‏هایی که در سرزمین‏های مادری خود زندگی می‏کنند عادت دارند با خرطوم خود خاک و یا آب را روی سر و بدن خود بریزند و با این کار خود را خنک کرده و حتی با همنوعان خود بازی کنند. این درحالی است که فیل‏های مهاجر که زندگی در اسارت را تجربه می‏کنند می‏توانند برف را کشف کنند و از این کشف خود بسیار خرسند شوند.

در این راستا، مجله "نشنال جغرافی" تصاویری از یک فیل ساکن باغ وحش برلین به نام "کو رایا" را منتشر کرده است که از دیدن برف بسیار هیجان زده شده و با خرطوم خود گلوله برفی درست کرده و با پرتاب آن‏ها به طرف فیل هم قفسی خود بازی می‏کند. سپس، این برف‏ها را می‏خورد و آن‏ها را به سر و بدن خود پرتاب می‏کند.

هر چند این رفتار از بسیاری جهات بسیار عجیب به نظر می‏رسد اما کسانی که بزرگترین پستاندار روی زمین را در محیط زیست طبیعی خود دیده‏اند می‏دانند که این حیوان به اندازه کافی برای شناختن پویایی و لذت حاصل از بازی با هم‏نوعان خود به تکامل رسیده است و بنابراین چندان غیر طبیعی نیست که از یک برف بازی کامل لذت ببرد.

در تصاویری که در ادامه مشاهده می‏کنید لذت و خنده حاصل از برف بازی در چهره این فیل باغ وحش برلین به وضوح نمایان است.

تصویر آخر که در رودخانه "چوبه" واقع در بوتسوانای آفریقا گرفته شده است یکی از پسر عموهای "کو رایا" را نشان می‏دهد که در محیط طبیعی خود مشغول پرتاب خاک به سر و بدن خود است.

از مهر

604995_orig 605000_orig 605003_orig

 605001_orig 605002_orig 604998_orig

 604996_orig 604994_orig 604997_orig

Comments

Popular posts from this blog

تصویر شهابی بر فراز دامغان/ تصاویر دومین پدیده نجومی سال 2011 در دنیا

شعری به لحجه هراتی

كشف نخستين جانور فناناپذير در جهان!