یك زوج بریتانیایی برای دومین بار صاحب دوقلوی سیاه و سفید شدند

 

84387483643743 85896479453343

یك زوج بریتانیایی برای دومین بار صاحب دوقلوی سیاه و سفید شدند كه به علت نادر بودن بیش از حد این پدیده حتی احتمال تخمین احتمال آن نیز وجود ندارد.

* دومین دوقلوی غیر هم نژاد در یک خانواده
به گزارش خبرنگار سایت پزشکان بدون مرز ، «دين دورانت» و آليسون اسپونسر براي اولين بار در سال ۲۰۰۱ صاحب يك دوقلوي دختر سياه و سفيد بنام لورن و هيلي شدند كه به طور نادري در علم پزشكي لورن سفيد و بور شبيه مادرش بود و هيلي رنگ پوست و موهايش مانند پدرش بود. اين زوج امسال نير بعد از ۷ سال صاحب يك دوقلوي دختر دو رنگ شدند؛ «ميا» همانند پدرش سياه و «ليا» همانند مادرش سفيد است و موهاي سرخ رنگ و چشمان آبي دارد.

اين در حالي است كه محققان بر اين عقيده‌اند كه اين نوع تولد دوقلوها كه يكي سفيدپوست و ديگري رنگين پوست باشد، بسيار نادر است؛ چرا كه در هر ازدواج مخلوط ميان سفيدپوستان و رنگين پوستان، امكان اين كه يكي از كودكان به ويژه‌ در دوقلوها، سفيد و ديگري رنگين پوست باشد، بسيار كم است.

* تولد دومین دوقلوی غیر هم نژاد در یک خانواده پديده نادري است .
این زوج جوان از علم آمار و قانون احتمالات پیروی نمی‏کنند. احتمالات می‏گوید: ” احتمال به دنیا آمدن دوقلوهای با نژاد متفاوت در یک زن و شوهربسیار کم است!
تا این جای مسئله که مربوط به اولین زایمان این زن می‏گردد قابل قبول است، اما آنچه باعث می‏گردد این زن و شوهر جزء عجایب پزشکی قرار بگیرند تکرار مورد بالا در همین زوج است زیرا آمار می‏گوید: ” احتمال دو باره به دنیا آمدن دوقلوهای با نژاد متفاوت در یک زن و شوهر بسیار نادر است یعنی دو بار روی دادن چنین اتفاقی یك در یك میلیون زایمان در همین زوج است”.
از دو قلوهای تازه متولد شده دختر با رنگ پوستی تیره همرنگ پوست “دین دورانت” پدر خود بوده و خواهر وی دارای پوستی سفید و چشمانی آبی مانند “الیسون اسپونر” مادر خود است. برادر و خواهر بزرگتر آنها كه در سال ۲۰۰۱ متولد شده بودند نیز دارای رنگ پوست‏های كاملا متفاوت و رنگ چشمانی متفاوت هستند. دورانت ۳۳ ساله گفت: “توجیه این پدیده چندان ساده نیست من خودم هم شوكه شدم. ”هر دو جفت دوقلوها غیر همسان بوده به این معنی كه از دو تخمك جداگانه بارور شده‏اند و بنا بر این عدم تشابه آن‏ها چیز غیر عادی نیست.

Comments

Popular posts from this blog

تصویر شهابی بر فراز دامغان/ تصاویر دومین پدیده نجومی سال 2011 در دنیا

شعری به لحجه هراتی

كشف نخستين جانور فناناپذير در جهان!