دختر ۱۳ ساله هندی که خون می‏گرید

manotoblog-blogspot- 86328929432379434[1]

یك دختر ۱۳ ساله هندی به جای اشك، خون گریه می‌كند. علاوه بر این، از تمامی منافذ بدنش نیز خون می‌چكد.
به گزارش خبرنگار سایت پزشکان بدون مرز به نقل از گاردین، «تونیكل دوی ودی»، دختر نوجوان هندی است كه بدون هیچ خراش یا زخمی روی پوست بدنش، خونریزی دارد.
وی هنگامی كه گریه می‌كند، به جای اشك، خون از غدد اشكی چشمانش می‌چكد. علاوه بر این از گردن، بینی و كف پاهایش نیز خون ترشح می‌شود.
روستائیان ساکن اطراف خانه این کودک می‏گویند او نفرین شده است و او را در خیابان با بدترین الفاظ توهین می‏کنند. این بدترین شهرتی است که می‏توانید در هند به دست بیاورید.
این دختر ۱۳ ساله می‌گوید: “این موضوع نخستین بار باعث ترس من شد، اما بعد به آن عادت كردم. خون، كثیف است و تمامی لباس‌های من همیشه خون‌آلوده هستند، در مدرسه هیچ كس به من نزدیك نمی‌شود، تا با هم بازی كنیم. من هیچ وقت نمی‌توانم گریه كنم و همیشه جلوی گریه خودم را می‌گیرم تا خون جاری نشود.”
برای اولین بار در ژوئیه سال ۲۰۰۷ میلادی، دهان این دختر خونریزی کرد و از همان زمان این خونریزی ادامه دارد.
ابتدا پزشكان گمان كردند این خون‌ها از یک زخم ناشی می‌شود، اما چند هفته بعد این خونریزی از منافذ پوست سر وی هم ادامه یافت.
پزشكان انیستیتوت تحقیقاتی هند بر این باورند كه این دختر به بیماری كمبود پلاكت خون مبتلاست، یعنی بدنش قادر به تأمین پلاكت به میزان كافی نبوده و به همین دلیل از منافذ بدنش به طور ناخواسته خون خارج می‌شود.
گرچه از نظر خیلی‏ها این کودک درمان‏پذیر نیست اما یک پزشک هماتولوژیست انگلیسی عنوان کرده که این دختر قابل درمان است .
«تونیكل» ۱۳ساله همراه با سه خواهر و والدینش در روستای عالم باغ در شهر لاك نو در ایالت اوتارپرادش هند زندگی می‌كند.

Comments

Popular posts from this blog

تصویر شهابی بر فراز دامغان/ تصاویر دومین پدیده نجومی سال 2011 در دنیا

شعری به لحجه هراتی

كشف نخستين جانور فناناپذير در جهان!